To video της ημέρας

Προκαλεί η Νεολαία ΣΥΡΙΖΑ: Καταργήστε την πρωινή προσευχή από τα σχολεία!

Τη στιγμή που μια ολόκληρη χώρα καταρρέει υπό το βάρος των αιματηρών μέτρων του «Μνημονίου 3», ο ΣΥΡΙΖΑ επιδίδεται στις γνωστές του ιδεοληψίες, ζητώντας ακόμη και την αντικατάσταση των Θρησκευτικών με προαιρετικό μάθημα Θρησκειολογίας.

Για ακόμη μία φορά η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ έρχεται να αποδείξει με τον χειρότερο τρόπο πως σε μια περίοδο, κατά την οποία διακυβεύεται το μέλλον της χώρας και των πολιτών της, αρέσκεται με το να ανοίγει μέτωπα σε ευαίσθητα ζητήματα. Πρώτα ήταν οι δηλώσεις Φίλη για τη γενοκτονία των Ποντίων, έπειτα οι δηλώσεις της Αναγνωστοπούλου για την κατάργηση των Θρησκευτικών. Τώρα, στο στόχαστρο της κυβέρνησης μπαίνει ξανά η θρησκεία και μάλιστα με πιο άγριο τρόπο.

Η νεολαία του ΣΥΡΙΖΑ εξέδωσε σήμερα, Δευτέρα (14/12/2014) μια ανακοίνωση με τίτλο «Δικαίωμα στη Μόρφωση, Δικαίωμα στη Ζωή», διά της οποίας ζητά ξεκάθαρα την κατάργηση της πρωινής προσευχής από τα σχολεία αλλά και την μετατροπή του μαθήματος των Θρησκευτικών σε προαιρετικό μάθημα Θρησκειολογίας.

Ειλικρινά, μοιάζει δύσκολο να παρακολουθήσει κανείς τη λογική με την οποία η κυβέρνηση κινείται στα πολιτικά πράγματα.

Τη στιγμή που μια ολόκληρη χώρα ταλανίζεται από τις δυσβάσταχτες απαιτήσεις των δανειστών, τη στιγμή που τα ξένα «κοράκια» ετοιμάζονται να αγοράσουν έναντι πινακίου φακής όλα τα «κόκκινα» δάνεια με τις ευλογίες του οικονομικού επιτελείου, εμφανίζονται ξανά στο προσκήνιο προτάσεις, οι οποίες είναι κάτι παραπάνω από διχαστικές και φαίνεται ξεκάθαρα ότι προσπαθούν να μετατοπίσουν το ενδιαφέρον του κόσμου σε άλλα πράγματα.

Φαίνεται πως στον ΣΥΡΙΖΑ έχουν κοντή μνήμη, ιδίως όταν εκφράζουν απόψεις που αγγίζουν τα όρια του «ανθελληνισμού».

Εύλογα, από τα παραπάνω, αναρωτιέται κανείς: Γιατί τόσο μίσος για την Εκκλησία; Γιατί τέτοιο μένος απέναντι στα ζητήματα της πίστης;

Είναι καιρός, επιτέλους, το πολιτικό προσωπικό να αντιληφθεί ποιος ήταν και ποιος είναι ο ρόλος της Θρησκείας σε αυτόν τον ευλογημένο τόπο και να μην ξεχνά ότι η Ορθοδοξία έπαιξε σημαίνοντα ρόλο στη συνοχή του Έθνους σε κρίσιμες χρονικές περιόδους.

Είναι πολύ επικίνδυνο να παίζει κανείς με τα ιερά και τα όσια ενός ολόκληρου λαού. Κι αν αυτό δεν το αντιληφθούν οι «παροικούντες την κυβερνητική Ιερουσαλήμ», θα βρεθούν πολύ σύντομα προ εκπλήξεων.

Τι προτείνει η Νεολαία του ΣΥΡΙΖΑ
Κατά τα λοιπά, στην εισήγησή της η Νεολαία του ΣΥΡΙΖΑ προτείνει:

1. Θεσμοθέτηση διετούς προσχολικής δημόσιας εκπαίδευσης, που θα παρέχεται δωρεάν σε όλα τα παιδιά που ζουν στη χώρα, σε κτίρια με σύγχρονες υποδομές και εξειδικευμένο προσωπικό.
2. Θεσμοθέτηση της 12χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης, θέσπιση ενιαίου λυκείου θεωρίας και πράξης (με κατάργηση του σημερινού διασπασμένου σε Γενικό Λύκειο- Επαγγελματικό Λύκειο- Επαγγελματική Σχολή).
3. Θεσμοθέτηση ενός αναβαθμισμένου κύκλου μεταλυκειακής δημόσιας και δωρεάν τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης ως βασικού συστατικού στοιχείου της δημόσιας εκπαίδευσης, που να καλύπτει επαρκώς το σύνολο των τεχνολογικών ειδικοτήτων που χρειάζεται η ελληνική κοινωνία και ενδιαφέρουν τους νέους ανθρώπους.
4. Μείωση του αριθμού των μαθητών σε κάθε τμήμα και λήψη εκπαιδευτικών και κοινωνικών μέτρων υπέρ των πιο οικονομικά καταπιεσμένων κοινωνικών στρωμάτων για την αντιμετώπιση του αναλφαβητισμού και της σχολικής εγκατάλειψης.
5. Ενίσχυση-∆ιεύρυνση αποτελεσματικών προγραμμάτων ενισχυτικής διδασκαλίας συμβάλλουν θετικά προς αυτή την κατεύθυνση.
6. Κατάργηση της παραπαιδείας μέσα από την ανασύνταξη των σχολικών προγραμμάτων και βιβλίων και την αλλαγή του τρόπου διδασκαλίας και αξιολόγησης των μαθητών. Αξιοποίηση διδακτικών μεθόδων που δίνουν έμφαση στην καλλιέργεια της δημιουργικότητας και της κριτικής σκέψης, στην εξασφάλιση της γνώσης με χρήση της σχολικής βιβλιοθήκης και των νέων τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνίας. Στροφή του μαθησιακού ενδιαφέροντος των μαθητών στις σπουδές τους στο Λύκειο και όχι στην φροντιστηριακή προετοιμασία για τις εξετάσεις.
7. Αναβάθμιση του μορφωτικού ρόλου του Λυκείου με απελευθέρωση από τις εισαγωγικές εξετάσεις, ενώ ταυτόχρονα απαλλάσσεται και η οικογένεια από τις δυσβάσταχτες δαπάνες για τις εξετάσεις. Αποσύνδεση του Λυκείου από το σύστημα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, για να καταργηθεί ο σημερινός χαρακτήρας του Λυκείου ως μηχανισμού «προγύμνασης» των νέων στην πρόσβαση τους στα ΑΕΙ/ΤΕΙ.
8. Πρωινή λειτουργία όλων των σχολείων και εξοπλισμός όλων των σχολικών μονάδων με βιβλιοθήκες, επαρκείς εγκαταστάσεις, εργαστήρια και υποδομές πληροφορικής.
9. Καθιέρωση δημόσιας δωρεάν και υποχρεωτικής εκπαίδευσης, επαγγελματικής κατάρτισης των παιδιών με αναπηρία στα γενικά ή σε ειδικά σχολεία, ανάλογα με τις ιδιαίτερες ανάγκες του κάθε παιδιού.
10. Ενίσχυση του ρόλου του εκπαιδευτικού όλων των βαθμίδων. Στελέχωση από υπεύθυνα εκπαιδευτικά στελέχη με κατάλληλες επιστημονικές – παιδαγωγικές γνώσεις, συνεχή επιμόρφωση και δυνατότητα ανάπτυξης πρωτοβουλιών, εξασφάλιση αξιοκρατίας, ικανοποιητικών αποδοχών και ευνοϊκών συνθηκών εργασίας. Κατάργηση όλων των ευέλικτων σχέσεων εργασίας στην εκπαίδευση και κάλυψη όλων των κενών, αύξηση των θέσεων εκπαιδευτικού και ερευνητικού προσωπικού με μόνιμους εκπαιδευτικούς, με σταθερές εργασιακές σχέσεις πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης.
11. Αναδιάρθρωση και εμπλουτισμό των προγραμμάτων σπουδών με μαθήματα και δραστηριότητες που βοηθούν το παιδί να κατανοήσει με πληρότητα το κοινωνικό περιβάλλον: περιβαλλοντική εκπαίδευση, εκπαίδευση στην ισότητα των φύλων, αγωγή υγείας, μουσική, άθληση, εκπαίδευση στα ανθρώπινα δικαιώματα και την αλληλεγγύη.
12. Κατάργηση της πρωινής προσευχής, μετατροπή του μαθήματος των θρησκευτικών σε θρησκειολογία με δυνατότητα απαλλαγής των μαθητών από αυτό.
13. Απογευματινή λειτουργία του σχολείου όπου ο χώρος θα διατίθεται για προγράμματα παράλληλης στήριξης των παιδιών με μαθησιακές και άλλες δυσκολίες καθώς και προγράμματα εμπλουτισμού της παιδείας που λαμβάνει ο μαθητής (καλλιτεχνικά μαθήματα, ξένες γλώσσες, αθλητισμός). Παράλληλα ο χώρος πρέπει να αποτελεί χώρο έκφρασης όλων των μαθητών και να δίνεται η δυνατότητα να χρησιμοποιηθεί από αυτούς για ψυχαγωγικούς σκοπούς (πχ προβολές ταινιών, παιχνίδι και εν γένει δημιουργική απασχόληση).

14. Καθιέρωση δωρεάν προληπτικού υγειονομικού ελέγχου των παιδιών που δεν έχουν υγειονομική περίθαλψη.

Το video της εβδομάδας