Oι εταιρείες κολοσσοί που κοντράρονται για τα περιφερειακά αεροδρόμια

Πόλο έλξης ξένων κολοσσών αποτελούν οι ιδιωτικοποιήσεις των περιφερειακών αεροδρομίων, καθώς αποτελούν τη βασική πύλη εισόδου των ξένων τουριστών στην Ελλάδα. Οι καταθέσεις των δεσμευτικών προσφορών αναμένεται να ολοκληρωθούν μέσα στο καλοκαίρι.

Σύμφωνα με το capital.gr η ιδιωτικοποίηση συγκεντρώνει μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον από ξένους και εγχώριους κολοσσούς, δεδομένου ότι τα περιφερειακά αντιπροσωπεύουν ένα πολύ μεγάλο κομμάτι των συνολικών αφίξεων. Πρόκειται για τις κοινοπραξίες:
•    γαλλική Vinci με την Ελλάκτωρ,
•    γερμανική Fraport με τον όμιλο Κοπελούζο,
•    αργεντίνικη Corporacion America με την ΜΕΤΚΑ
•    αμερικανική Advent international

Επίσης, ενδιαφέρον έχουν εκδηλώσει:
•    J&P Άβαξ
•    Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών
•    τουρκική TAV
•    Global Liman Isletmeleti
•    Flughafen Munchen
•    Aeroports De La Cote d Azur
•    Agrokor Novaport Development
•    Engelinvest Israel Ltd.

Τα αεροδρόμια αναμένεται να παραχωρηθούν 40 χρόνια με δυνατότητα δεκαετούς επέκτασης της συμβατικής περιόδου παραχώρησης, ενώ ο ανάδοχος θα αναλάβει την υλοποίηση των απαιτούμενων έργων αναβάθμισης, τη συντήρησή τους και την λειτουργία τους.
Ποια αεροδρόμια αποκρατικοποιούνται
Τα αεροδρόμια που θα αποκρατικοποιούν χωρίσονται σε δύο ομάδες. Στην πρώτη είναι:
•    Θεσσαλονίκης
•    Κέρκυρας
•    Χανίων
•    Κεφαλονιάς
•    Ζακύνθου
•    Ακτίου
•    Καβάλας
•    Αλεξανδρούπολης
•    Αράξου
•    Καλαμάτας
•    Αγχιάλου
Και στη δεύτερη ομάδα τα αεροδρόμια:
•    Ρόδου
•    Κω
•    Σάμου
•    Μυτιλήνης
•    Μυκόνου
•    Σαντορίνης
•    Σκιάθου
•    Λήμνου
•    Χίου
•    Καρπάθου
•    Νέας Αγχιάλου


Πηγή

Οικονομία, covid business , ενεργειακή κρίση- Με τον Ζάκη Πολυζωίδη